Tuesday, May 18, 2010

Dags för Tor att flytta till eget ;-)...

Hallå bloggen!
Äntligen är det riktig vår ute...det är nästan så man kan vädra sommar i luften, *underbart*
Jag och Tor tog oss en sovmorgon idag till ca 08.00. Utvilade och pigga så satte vi igång att baka och städa och efter Tor hade dushat så somnade han...i sitt egna rum!, helt utan problem.
Jag har tänkt att det är dags att "skola in" Tor, att sova i sitt rum, och därför har jag gjort upp en plan.
Först ska han få vänja sig att sova sin dagsnap där uppe under några dagar, och när det käns som han vant sig vid det, så ska vi försöka att han även sover nätterna där uppe...kanske behöver jag också ligga där uppe, (i rummet bredvid), de första nätterna, men det är helt okej i så fall, vi har ju en säng där =)...
Tänk att han snart sover i sitt egna rum, och dessutom är det bara 2 veckor tills han börjar på dagis =)...stor kille nu...
(...och om någon undrar så hade vi självklart låtit Tor sova i eget rum sedan långt tillbaka, men eftersom vi inte hade fler rum i gamla lägenheten så fanns inte möjligheten...och i samband med flytt så kände både jag och M att det var tillräkligt med miljöombyte för då...Nu är han dock van vid sitt nya hem och tiden är inne för Tor att flytta till eget rum.)
Se vem som för första gången sover i sitt allderes egna rum =)



No comments: