Tuesday, May 25, 2010

Avslappnande

Nu sitter jag här utpumpad på energi i soffan.

Det käns som det har varit en ganska så långa dag...och såklart så var eftermiddagen lite jobbig när vi var hos vetrinären. Även om jag visste redan då att Pepsi ska bli bra i sin tass så kändes det ju jobbigt att se honom bli nersövd och ligga där allderes livlös på britsen...
Nu är han vaken om än något trött och har fortfarande ont i sin tass, men det är ju inte så konstigt. Några dagar med regöring av såret och pencilin ska göra susen ;-)

Eftersom det inte tog så värst lång tid hos vetrinären så drog jag iväg till gymmet ikväll.
Jag solade och tränade styrka innan jag körde ett stenhårt spinningpass. På tisdagar är det "utmaningen" som det kallas, och tro mig, den är tuff...och jag älskar den =)...
Sällan känner jag mig så död efter ett träningspass...men så levande väl hemma och duschad =)...Gymmet var ren avslappning för mig idag.

Nu väntar tre dagar av långa jobbdagar för mig, och dessutom som gräsänka, eftersom M ska upp till huvudstaden på kurs...
Jag, Tor och Pepsi ska njuta och mysa här hemma...men pappan i huset kommer att saknas oss.

Det var lite om nu...
Nu säger jag godnatt!
PoK/ Trasdockan

4 comments:

Anonymous said...

Åh skönt att det gick bra med peppsi hos farbror doktorn!!! Gött med en riktig genomkörare för kroppen,kanske skulle våga mej med nån dag men då får väl vi ringa likbilen innan så den står klar ;)) kramar!!

Ida said...

Det va jag som skerv ovan =))

Linda said...

Hehe...Ja, det vore jätteskoj om du följde med någon dag =)...Vi måste ju inte gå på en tisdag ;-)...sen vill jag bara påminna om att jag raggar besökare till mina egna pass, som ju startar i sommar *blink, blink*...Kram!

Ida said...

Absolut!! Jag kommer =))