Tuesday, December 28, 2010

Mysig dag...

Eftersom Tor har sovit över hos sin farmor inatt, och jag hämtade honom klockan 10.00 i förmiddags så hade jag planerat att jag och Tor skulle ha en mysig dag med pulkaåkning...Jag hade gjort varm choklad som vi tog med i termos och dessutom hade vi med oss frukt...och givetvis plukan.

Först tänkte jag att vi skulle åka till en backe som ligger här i närheten av där vi bor...men sedan ångrade jag mig, och tänkte att backen hemma i byn där mamma bor var ju så bra förra året och då aknske mamma kunde vara med dessutom, så dit åkte vi.
Min mamma skulle in till stan snabbt bara, så jag och Tor bar iväg till backen själva, men tyvärr så var det så mycket snö att det inte gick att åka...det var inte många som hade åkt i backen detta året så snön var liksom inte tillräckligt "tillplattad"...så vi gick hem till mamma där vi skottade och sopade snö medans vi väntade på att hon skulle komma hem igen...

När hon kom, gick vi in...Tor hade fått nog av utomhuslek, och det räcker ju gott och väl när det är så kallt ute som det är också...

Imorgon ska jag, Tor och mamma fara in till stan för lite shopping =)...det blir skoj!

Bild från julafton.
Tors BÄSTASTE farbror Robin hade en allderes speciell julklapp till Tor...
och Tor verkligen älskar den! =)
No wonder ;-)...

No comments: