Thursday, June 10, 2010

Jag har varit ute och sprungit...*skryt*

Alla har vi ju våra favoriter om hur vi håller kroppen i trim...spinning är min grej...INTE att springa ute i naturen...har aldrig varit mitt kall, så att säga...
Men under en senare tid så har jag känt mig oerhört sugen på att ge mig ut och testa om jag egentligen klarar att springa, och hur långt i så fall, och någonting borde väl all denna spinning hjälpa mig på traven...men jag ska säga att jag har inte vågat...

Idag vågade jag ta "tjuren vid hornen" och faktiskt ge mig iväg...(låt mig tillägga att detta var i all hemlighet för någon annan att veta ;-)...

Jag var väl medveten om att min inställning, om att jag skulle orka ca 500 meter och sedan skulle jag vara helt död, säkert skulle hämma min prestation.
Så visst blev jag allt bra förvånad när jag märkte hur bra dag faktiskt gick, (för att vara första gången på x antal år)...
Jag sprang en, (till-att-börja-med), lagom runda, men när jag var ca 300 meter hemmifrån hade jag sån håll att jag gav upp och gick resten...
Men jag är stolt, och snart ger jag mig på rundan igen och då kanske jag orkar hela vägen ;-)...

No comments: