Wednesday, June 2, 2010

Inskolning dag 2

Utomhuslek idag!

Ännu en inskolningsdag avklarad. Tor har blivit så stor...antagligen är det bara detta med att se honom i en ny miljö, men också hur han härmar de större barnen i mycket...
Jag älskar att få vara med och se hur han reagerar i allt det nya.

Idag tröttnade Tor på att vara inne, så han visade tydligt att han gärna gick ut till de andra mindre barnen, så ut bar det ;-)
Tor fullkommligt älskade den stora sandlådan, cyklarna, gungorna och att få umgås med sina nya kamrater. Det värmer mitt hjära att se hur han tar för sig och kommer in i denna nya miljön...samtidigt som det käns lite jobbigt att jag kommer missa så mycket av hans utveckling när han är på dagis...men egentligen så vet jag ju att så inte är fallet.

Idag gick måltiden bättre dessutom. Han åt två portioner lasange och massa bananpengar till efterätt. Sedan var det sovdax för de allra minsta och efter 10 min sov Tor som en stock...i 50 min =)...sedan bar det av hemmåt.


Det käns fortfarande bra...


Lite bilder från denna dagen;


Kan vi inte gå ut snälla fröken?

Sandlådelek



Cyklarna var roliga =)...



Mmm, lasange!
Tor åt två portioner och massa bananpengar till efterätt.
Nu ska vi fixa lite här hemma. Antagligen blir vi ute, sedan är det dax att ge oss av, för jag ska jobba ikväll och innan det ska jag lämna Tor hos sin pappa på jobbet=)...









No comments: