Monday, June 28, 2010

Egentid och sjukdomsinfo

Idag är jag ledig från både jobb, och från Tor.
Svärmor ska hämta Tor klockan 10.00, och jag ska genast ge mig iväg till gymmet för att ännu en gång köra igenom mitt spinningpass, (förbereda inför onsdag), då jag inte kände mig helt nöjd när jag gick därifrån igår.

När jag är klar på gymmet tänkte jag ta mig en sväng i lugn och ro på stan...jag ska njuta av egentid =)...

Tor har föresten varit lite sjuk nu i midsommarhelgen. Han hade lite feber i fredags, (på självaste midsommarafton), och på midsommardagen märkte vi att han fick röda utslag på ben, fötter, händer och i munnen, (gommen). Även blåsor har uppkommit på fötter och händer, men febern har han sluppit ifrån de senaste dagarna, den höll bara i sig 1 dag.
Jag var såklart inte sen med att ringa till BVC idag på morgonen, och våran BVC-sköterska sa att det verkade som han hade fått "höstblåsor", (tidigare kallad händer-fötter-och-mun-sjukan). Det är inget farligt, och inte väldigt smittsamt heller, men det är ett virus och antagligen så har han fått det på dagis. Som ett vanligt förkyldningsvirus som läker ut av sig självt. Skönt att höra tycket jag som redan hade läst fruktansvärda historier om hudsjuksommad på internet...

En bild på Tor tidigare i sommras.
Sitter på trappen och äter glass.
Bilden är tagen med mobilkamera.

Ha en bra dag!

3 comments:

Elin said...

Vad konstigt! Nathalie hade också höstblåsor i midsommarhelgen...Det måste spridas som bara den just nu. Hoppas det går bra för Tor på dagis. kramkram

Linda said...

Men jisses Elin! Det är ju nästan skrämmande hur lika våra liv verkar vara ibland. Haha...Lägenhetsvisning och ÖF på samma dag, båda flyttar till hus i samma veva, likadana soffbord, och nu har våra barn haft "höstblåsor" samtidigt...och aldrig har vi träffats...Tor har det jättebra på dagis =). Har Nathalie också börjat? Kram till dig och familjen!

Elin said...

Hehe, ja det är märkligt hur likt det kan vara :) Nej Nathalie har inte börjat dagis ännu. Hon börjar i augusti. Andreas är hemma med henne nu i sommar eftersom jag har börjat jobba. Kram!!