Saturday, June 25, 2011

Vår midsommar...

Hej Bloggen.
Jag vill börja med att länka till mitt Midsommarinlägg som jag skrev igår till Er bloggläsare...men eftersom jag gjorde det från min mobil, så hamnade det lite fel i inläggsordningen. Men bara så ni vet så tänkte jag på er, ifall någon var ute på nätet och kikade in ;-)

Vi inledde dagen med gemensam frukost hos grannarna Julia och Niklas. Efter det bar det av till Läcköslott där vi gick på medeltidsmarknad. Tor fick ett riddarsvärd ;-), vi handlade Te, massageolja och varma kanderade mandlad medans vi gick omkring och kikade bland bodarna och inne på slottsgården.

Därefter åkte vi till Spiken för att köpa en bit rökt, jägarkryddad, lax att ha på midsommarlunchbordet ;-)...(Det är ju bara jag, av oss i sällskapet, som äter sill ;-)

Resten av dagen spenderades fortsatt tillsammans med Julia och Niklas här hemma på gården. Vi åt och drack gott, spelade spel utomhus, (M hade kommit på stationer), och innomhus spelade vi gammla hederliga sällskapsspel, och i det stora hela hade vi en supertrevlig midsommarafton!

Hoppas att Ni också hade en trevlig dag!
Nu är det dags för mig att starta min jobbhelg...och imorgonkväll när jag går hem, då börjar min semester ;-)...




























No comments: