Monday, October 7, 2013

Tacksamhet och gårdagskvällens meny

Jag är så tacksam för denna helgen.
Jag är glad att jag unnade mig semester denna helgen, efter att ha jobbat mycket de senaste månaderna och med andra energikrävande todos i livet så som flytt och träning.
Jag behövde detta.

Dessutom är jag tacksam att jag har möjligheten att unna mig härliga små livskvalitéhöjande aktiviteter som denna spa-vistelsen exempelvis.
Det är inte en självklarhet för alla, varkentidsmässigt  eller ekonomiskt.

Vi har haft ett underbart dygn på VANN, avslappnande med god mat, dryck och frukostbuffé.

Gårdagens kväll spenderades i restaurangen med god mat och dryck...

En flaska vitt till middagen...
Förrätt; Närproducerad oxbringa med rödlök, persilja, och mjukt bakad rotselleri
Huvudrätt; Brässerad Kungsflundra med rostad blåmusselbrandade, syrad fänkål och vitvinsås
Efterrätt; Mandelmaräng med lakritscreme och citronsorbet

Dax för mig att åka till jobbet och arbeta några timmar ;-)...
Mjukstartar veckan med en tidig kvällstur på 5 timmar ;-)...

Have FAB!
PoK/ Trasdockan

No comments: