Wednesday, October 9, 2013

Checklista

Hej bloggisar!
Jag har kommit hem från jobbet och just skickat hem mamma, (världens bästa barnvakt).
Tack för att du tog dig tid med Tor idag när jag jobbade, nu när du har så mycket annat att egentligen ägna dig åt.
Du är guld!

Jisses bloggen, måste bara säga att jag har haft bästa ryggpasset på länge idag!
Tog mig till Friskis idag faktiskt; miljöombyte check, där jag tränade med en bekant som är utbildad PT, har tränat ett benpass med honom i våras också, nya träningskontakter, nya träningsupplägg, check, check,
Han visade massa nya övningar, check, för rygg, rumpa, lår, och biceps!
Det bidrog, precis som önskat, till ökad träningsinsiration, check ;-)...

Tänkte dela med mig av en lite ny favoritövning för baksida lår och gluteus till Er. :-)

Kallades tydligen för;
*Finnen* 
Önskad vikt på baren.
Sätt dig på knä, med rumpan på dina hälar, ganska tätt ihop med knäna. (Inte helt ihop)
Spänn magmusklerna, och kom upp på knä.
Försök hålla en rak rygg, (endast lite svank), fokusera på att spänna baksida lår och gluteus, redan från början av "lyftet", och väl uppe, knip med gluteus ca 2 sekunder, innan du kontrollerat går ner på knäna igen...

Upprepa!!! :-D

Ha en bra kväll bloggisar!
PoK/ Trasdockan

No comments: