Thursday, November 13, 2014

Tankar i offseason-tider

Godkväll bloggisar.
Efter en heldag på jobbet, hämta Tor, hem och laga middag, gymnastik för Tor, och sedan hem igen för dusch och läggning..., så är jag ganska slö nu.
Men jag tar mina sista krafter och kör lite kvällscardio på crosstrainern, eftersom träningen inte riktigt hanns med idag, och jag dessutom vet med mig att min kropp behöver vila!

Det pågår ett ständigt krig i mitt huvud mellan viljan att hålla en snygg fysik, och behovet att njuta och stressa av nu under "offseason".
Gårdagen kanske välbehövliga pizzaintag, ger mig energi, men ändå ångest och omotiverade känslor.

Hur som helst så är jag just nu glad att några lugnare veckor väntar framöver, tills dess vi åker på semester.
Jag vill fokusera på min hälsa och min förmåga att stressa ner...och såklart ett och annat träningspass, för att det är kul, inte för att jag måste.

Kan man köra "throwbackthursday" på bloggen?
Ja, det gör jag!
Norway Open i september...prisutdelningen;

Det är inte vägen dit som är det jobbiga, det är att acceptera den kropp och de tankar som kommer efteråt, som är det riktiga arbetet.


Have FAB bloggisar.
Nu blir det chill i soffan.
PoK/ Trasdockan 

No comments: