Wednesday, November 12, 2014

Stressad kropp och knopp

Jag och min skatt har verkligen haft en lugn och skön eftermiddag/kväll här hemma.
Jag hade lovat Tor att vi skulle göra hemmagjord pizza idag, och att vi skulle åka och handla ingredienserna så snart jag hade duschat och ätit lite, väl hemma efter dagishämntning.

...men som många av er säkert redan vet, så blir saker inte alltid som man tänkt sig :-/

Jag har haft fullt upp med tvätt, ärenden och träning i förmiddag...
Och som om min kropp plötsligt slog "bak-ut", så började jag frossa, må jättedåligt och illamående efter lunchen, så jag vart tvungen att lägga mig och vila en stund medan Tor såg på Barnkanalen.

(Det är andra gången på 2 veckor som detta inträffar, dessutom känner jag igen det från ett tillfälle strax innan sista tävlingen i våras.
Jag är inte dummare än att jag fattar att det är ett sätt för min kropp att säga ifrån. Aktivt jobb, mycket och tung fysisk träning och en ganska stressig och hektisk tillvaro kräver sitt...och tillslut orkar jag inte mer, det är nämligen vid tillfällen då jag äntligen slappnar av, som denna sjukdoms-känsla kommer över mig. Med lite vila och ett genast högre energi-intag, så har jag lärt mig att bota det.

Nåväl...
Efter mycket ansträngning fick jag iaf i mig några riskakor (kolhydrater), och kaffe, så jag iaf kom på benen hyfsat igen, men någon ork till varken handling eller matlagning har jag inte haft, därför fick Tor som han från början hade önskat, pizza från pizzerian här i kvarteret, och det passade ju ändå rätt så bra, för Danne kom också och höll oss lite sällskap i kväll med.

Det blev ju en rätt så mysig och trevlig kväll iaf :-)

Några fler gym-selfies, från gårdagens ryggpass.
Kan lugnt säga att min mobilitet har varit högst begränsad idag på grund av tidigare träningspass i veckan.
Vet inte när senast, jag hade sådan träningsvärk som jag just nu lider av!
Så illa att den påverkar min vardag!! :-/
...men gött...det betyder att jag växer och att jag lägger på rejält med vikter i min träning, så *tummen upp* ;-)

Snart läggdax...
Imorgon är det back to work ;-)
PoK/ Trasdockan 

No comments: