Tuesday, November 4, 2014

Det handlar om balans...

With being strong, comes A big responsibility...*Stay Humble*...

Visst handlar styrka, både fysiskt och mentalt, om att vara ödmjuk.
Man ska agera och representera sig själv utåt, så som man vill att personer i sin omgivning ska uppfatta en.

Jag kan ibland tycka att jag inte alltid lyckas med det.
Jag tror att vissa människor ibland kan uppfatta mig som någon annan, än den jag egentligen är.

Jag är, innerst inne, en mycket känslig och ödmjuk person...men jag vet med mig, att mitt liv, och resan dit jag befinner mig idag, har gjort att jag ibland uppfattas som annat.
Min ignorans gentemot en del människor, kan säkerligen uppfattas som dryg och otrevlig.

Jag tycker att det är svårt att vara ödmjuk alltid gentemot människor, för jag har själv inte alltid blivit särskillt ödmjukt bemött, snarare tvärtom!
(Jag har skrivit inlägg vid flertal tidigare tillfällen, om just detta).

Som jag sa, man ska representera sig själv, och med det innebär också att stå upp för vad man anser vara fel!...att inte ta vad skit som helst.
Jag har märkt att ignorans kan driva människor till vansinne.
Men hellre det, än att sjunka till deras nivå!

Jag vill lägga energi på att lyfta och uppmuntra andra till kroppslig och mental utveckling och styrka.

Men detta vill jag säga, att ignorera människor som har en negativ inverkan på ditt liv och dina ambitioner, kan vara väl så ödmjukt, som att uppmuntra människor till att uppfylla sina egna drömmar och visioner.
Det handlar om balans.
Visa att du är medmänniska, men ta ingen skit!

*Stay Humble*

PoK/ Trasdockan


2 comments:

Åsa said...

Asså!! Allvarligt, kolla dina armar!! Sååå grymma!! <3

Linda said...

Åh, stumpan! Miss you!!! Tack! :-*