Friday, September 26, 2008

Här börjar min dagbok

Gud vad roligt att faktiskt börja blogga. Har aldrig varit särskilt intresserad av det förut, men nu när livet plötsligt får en ny mening så vill jag gärna dela detta med andra.
Förändringarna är många just nu i mitt och Ms liv och kräver givetvis en del planering.

För ca 2 veckor sedan köpte vi t.ex. ny bil. Vi båda har bil sedan innan, men när familjen blir större behövs en större bil. dessutom skulle jag aldrig få in en barnvagn i min bil, eller hans gamla för den delen heller. Ne, en Toyota Avensis Combi var haelt enkelt ett måste.

Men bil är inbte det enda som behövs införskaffas innen bebis gör entré. Barnvagn, bilbarnstol, vanlig barnstol, säng med tillhörigheter, kläder, filtar, skötbord, babygym...och massa andra mysiga bebissaker.

Som folk säkert förstår är det alltså inte helt gratis att skaffa bebis, vilket ju har resulterat i att mitt shoppingbeteende har tvingats undan en del i sommar och höst.
Sedan några veckor tillbaka har jag köpförbud enligt M och det kan så vara att jag behöver det, men så finns det ju saker som man som gravid med växande mage bara måste ha!

Jag gick till Gina igår för jag kom på att det bästa för min stora mage nu i höst är långa, strechiga, basic linnen, eftersom jag redan hade i vitt och svart, köpte jag i 3 andra bra-att-ha-färger. Grått, duvblått och beige. Perfeckt att ha över mammajeansen, med en snygg scharl runt halsen.

No comments: