Wednesday, October 22, 2014

Ett litet erkännande

Hej bloggisar.
Jag vet med mig att uppdateringen varit dålig sista dagarna :-/

Jag påbörjade ett ganska långt inlägg nu, men ångrade mig.
Jag behöver inte sätta fina ord på att jag just nu känner mig ganska utmattad.
Jag ÄR rent ut sagt skit-trött.
Men som jag känner mig själv så ignorerar jag ibland mina behov av avkoppling och bara kör på...intalar mig att det blir bättre om ett tag...mindre stress lixom...

Jag tycker inte om att beklaga mig, jag är tacksam för mitt intresse i träning och den livsstil jag lever, och jag är tacksam för mitt arbete...
Men därför måste jag också ta vara på mig, för att kunna fortsätta njuta av det livet jag faktiskt har byggt upp för mig.

Idag lovade jag mig själv och min chef att jag ska ta mer ansvar för att faktiskt få in den ledighet jag själv känner att jag behöver för att orka med fritid och jobb.
Med min arbets-situation, där jag har 50% fri förläggning av mina arbetstider, så tillkommer också ett egenansvar.



Dessutom har denna veckan tyvärr startat med lite andra bekymmerfulla situationer som tagit onödig energi :-/...

Hur som helst!
Det jag vill ha sagt är; 
Att vara driven och envis är en styrka i mångas personlighet, men när din envishet motarbetar din egen mentala och fysiska vädjan om vila, tänk då till en gång extra!

En stark människa är inte rädd att erkänna när hon är svag!
(...även om det ska gå långt för mig att inse själv :-/ )


Imorgon är jag iaf ledig <3
Jag och Tor har inga precisa planer, något som känns både skrämmande och skönt...
Jag ska njuta av morgondagen, dessutom är det ju Ragdolls födelsedag imorgon! :-D *happy*

Godnatt bloggisar.
PoK/ Trasdockan 

No comments: