Wednesday, October 1, 2014

Benpass och post-compmentalitet

Hej bloggisar!
Fy tusan vad trött jag var i hela kroppen idag, hade ställt klockan och allt för att komma upp och stå på crosstrainern...
Men seriöst!, min kropp var helt apatisk!
Känner mig extra stel och öm i axlar och rygg sedan några dagar tillbaka.

Jag känner att en vilodag kan vara på intågande, ska bara finna ro i sinnet för detta :-/...

Idag fick iaf överkroppen vila, och ett bra benpass stod på planeringen.
...och på grund av min uteblivna morgoncardio, så har jag nu kört både löpning och stairmaster efter benpasset.


...och Ja, jag lider av post-comp mentalitet. Den kommer inte släppa i första taget.
Min kropp och mitt sinne slits mellan att vilja ha kvar form och rutin i livet, och att faktiskt kunna njuta och vara lite mer spontan i vardagen.
Balansen är det som är svårt att hitta!
Antingen håller jag superstrikt diet, eller så freaking hetsäter jag utan någon disciplin!

...och Ja, jag inser att det är sjukt, men jag tillåter mig detta nu. Jag vet att jag kommer hitta en mer avslappnad balans snart, och tills dess tillåter jag mig och min kropp och mentalitet att kompensera mitt ätande med fortsatt rutin på cardio...därav den fortsatta hysterin kring just mina cardiopass...

Jag förstår om detta kan vara svårt att förstå för dem som inte varit i samma situation, men de som har det, de förstår nog hur jag fightas med detta just nu.

Ha en härlig dag nu bloggisar.
PoK/ Trasdockan 

No comments: