Wednesday, November 7, 2012

Tips från Fitness-Housewife!

Hej bloggen!
Ikväll leker jag hemmafru efter jobb och träning ;-).
Tor var med på gymmet idag, så redig kille är han! :-)

Jag fick hjälp av Tor när jag lagade middag förut, efter en cykeltur till lekplatsen ;-)

Nu har jag rört ihop lite kalorisnål och proteinrik hemmagjord glass och ställt i frysen.
Tips till den gottesugne träningsnarkomanen ;-):
Blanda 2,5 dl lättkvarg, med ca en servering proteinpulver, (av eget smakval), och in i frysen till gottissuget slår till ;-P...

2 comments:

Jessie said...

Låter supersmarrigt det där... Men skulle jag göra så byter jag nog ut kesellan mot gräddfil & häller i lite sån där dipmix från Olw istället & rör runt & ställer i kylen... Sen tar jag fram & doppar såna där spröda, salta potatisskivor i cremen.... Mmmm ;)

Linda said...

Låter inte helt fel det heller ;-), kan vara värt att prova nån gång, annars var det ju det låga kaloriinnehållet och den höga proteinhalten som jag föll för så i min glass, käns som detta alternativ är aningens tvärt emot, men som sagt, NÅN gång ibland, helt klart värt kalorierna ;-)
Tack för kommentaren Jessie! :-)