Wednesday, October 17, 2012

Onsdag med confesion...

Hej!

Dagislämningen är avklarad, hängde upp det nya fodrade regnstället på Tors krok och tog med det andra hem för att tvätta.

Dax för em confesion!;

Detta kanske låter lite konstigt för Er andra småbarnsföräldrar, men jag kände mig stolt när fröknarna såg att jag hade med nytt regnställ.
Samma förra veckan när jag snabbt och lätt bokade in mig och Marcus för uppföljningsamtal på dagis, (det blir på måndag).
För det är faktiskt så, att jag har under en längre period varit dålig på att visa engagemang i hur Tor har det på dagis, ( och även som ni läsare vet; i Tor över huvudtaget, i vintras/våras) :-(, käns svårt att erkänna, men ibland gör sanningen ont.
Jag är medveten om att Tors dagisfröknar antagligen mycket väl har uppmärksammat detta, och jag har många gånger känt en skam när jag lämnar/ hämtar på dagis :-(...
Men sedan Tor började i höstas har jag känt mig mer närvarande även gentemot dem, och lyhörd i vad de har att säga.
Känns bra att äntligen ORKA bry sig, så som borde vara självklart för en mamma.
Men Tro mig!!!, det är fan inte lätt när man mår så in i helvetes dåligt som jag gjort större delen av detta året.
Men vinden har vänt och jag har mina nära, kära och min psykolog att tacka!
Utan mitt nätverk hade jag inte kunnat ta hand om varken mig själv eller min son, det är dagens sanning, och så är det fortfarande!
Att mamma hjälpte mig med shoppingen till Tor i måndags var ett måste, annars hade den inte blivit av :-(...

Ps. Thats right, för Er som inte trodde det, jag går fortfarande och pratar med psykolog, och tacka fan för det, annars vet jag inte vart jag hade varit idag! Stolt som tuppen är jag att MITT VAL var att ta tag i allt jobbigt NU, för att få en ljusare framtid för mig och min son.
Det är inte lätt att se hur viktigt ett sånt beslut är, när man, som jag, i våras inte brydde mig, såg, eller ens drömde om en framtid.

Nåväl, there you go...
Nu är det dags för mig att kila iväg till gymmet. Har städat lite här hemma för min Hyresvärd kommer nämligen i eftermiddag och har med sig en person som är intresserad av lägenheten ;-)...
Blandade känslor faktiskt, men jag vet ju också vad som väntar för mig och mina 2 hjärtan :-)...

Have FAB!
// Trasdockan

No comments: