Tuesday, May 22, 2012

Linda är lindad...

Wohoo! Här är jag nu! :-D Jag och mina nya kompisar. Inlindad som ett paket runt bysten :-). Jag är vaken och stretchar ( plockar äpplen ;-), och vilar i min säng. Jag ska Strax gå ut till allrummet och ta mig lite att äta. Har ju varit fastande sedan 00.00 :-)... Så det ska bli gott, hoppas att jag inte mår för illa bara, det kan lätt bli så nämligen efter att man har varit sövd, man jag får ju ett litet piller mot det med jämna mellanrum. Tjohoo!... Jag är så lycklig för att operationen har gått så bra och jag känner i mitt hjärta att detta var så rätt för mig att göra. Ha en god kväll nu bloggisar. PoK/ Trasdockan

5 comments:

annett said...

hoppas att du inte har det allt för ont

Linda said...

Tack Anette. Nej då, mycket smärtlindring så jag har inte ont nästan alls. :-)...

Anonymous said...

Jag kan som mamma inte förstå hur dina bröst ska få din son att må bra. Snarare skapar väl det bara utseendes fixering. Vad fixar du nästa gång?

Om man inte är nöjd med sig själv kanske man ska börja jobba med knoppen i stället för kroppen.

Vad jag läser av din blogg verkar träningen, jobbet och din son vara dina prioriteringar. Men det är oftast insidan man bör arbeta med för att man ska få ett innre välbefinnande...

Självklart ändrar man ju utseendet om man vill

Elin said...

Det är väll inte brösten i sig som får Tor att må bra, men om det får hans mamma att må bra, så kan hon vara en ännu bättre mamma till honom. Så indirekt får det honom nog att må bra.

Linda said...

Jag vill börja med att skriva; att vad ni läser här på bloggen är endast en DEL av mitt liv. Mycket som händer väljer att jag inte skriva om alls här på bloggen.

Och än en gång vill jag påpeka att "Det ena behöver aldrig utesluta det andra".
Bara för att jag väljer att lägga, tid, energi och pengar på min kropp och mitt utseende, så betyder inte det att jag inte skulle jobba med mitt innre lika väl, vad vet ni läsare om det egentligen?...
Dessutom är jag en människa som faktiskt MÅR bra, av att SE bra ut...Det skäms jag inte för.

Gå tillbaka några månader i min blogg och se att jag faktiskt har gått till psykolog och pratat, både innan och efter separationen med Marcus, kanske är det så att jag fortfarande gör det, men har valt att utelämna den biten från bloggen.

Jag begär inte att DU som mamma, ska förstå MIG som mamma. Vi är alla olika i våra föräldraroller, Jag är säker på att ditt/ dina barn har en allderes underbar mamma, och pappa.
Likaväl som jag är säker på att jag gör vad jag kan för att vara och bli en god mamma till min son, (med eller utan bröst), och jag vet att han har en alldres suverän pappa och övrigt nätverk omkring sig, vilket gör att jag känner mig trygg i att vara öppen och ärlig även mot dem när jag mår bra eller dåligt.

Jag har aldrig nämna att mina bröst ska få min son att må bra, men som Elin skriver så är detta en väl och sedan länge genomtänkt sak som är mycket upphöjande för mitt välmående, och jag hoppas och tror att det ska påverka även min son, och övrig omgivning.