Monday, June 16, 2014

Postcomp...precomp...

Hej bloggisar.
Jag ber om ursäkt för dåligt uppdaterande här på bloggen.
Men trasdockans liv går sin gilla gång.
Jobb, träning och mina 2 killar, (Tor och Danne) prioriteras såhär i offseason-tider.

Däremot tänkte jag ägna min rast här på jobbet åt ett inlägg som gäller ett, (för mig), känsligt ämne.

Det har snart snart gått 2 månader sedan senaste tävlingen i Malmö.
Och trots att jag, som 27åring, borde ha ett bättre självförtroende vad gäller min kropp, så brottas jag dagligen av negativa "post-comp-tankar".
Jag finner det svårt att acceptera min nuvarande form. Tyvärr!

Jag försöker tänka positivt. Njuta nu, offseason, och känna glädje i att jag faktiskt har en frisk, fungerande, hälsosam och stark kropp.
Den förtjänar att tas om hand, på bästa sätt.
Min mentalitet och min kropp måste samarbeta, både on och offseason.

Jag VET att jag inte är ensam om dessa tankar bland tävlingsatleter, dock så är det ett känsligt ämne att ta upp för människor som inte tävlar eller har tävlat, då det lätt kan låta som en "sjuklig" fixering.

Idag på morgon, tog jag dock mod till mig. 
Klev upp på vågen som visade 65,7 kg, och tog några formbilder.
Här har ni dem...Sanningen!
65,7 kg Ragdoll!
(No filter)


Jag får bara höra positiva kommentarer om min form idag.
Människor i min omgivning säger till mig att jag ser pigg och fräsch ut. Att de tycker jag är finare nu, än vid tävling.
Men trots det, så har jag svårt att suga åt mig av deras vänlighet. :-/

Dock har jag nya planer inför hösten.
Och om 4 veckor, (lagom till min semester ;-), drar en ny diet igång.
Denna gång lägger jag en 10 veckor lång diet, eftersom jag nu vet att jag har förutsättningen att ta mig i form relativt snabbt.
Jag ser fram emot dieten, och att ha målet bokat och klart, gör att jag nu känner mig lite lättare till mods att njuta av den kropp jag har för tillfället.

Igår skickade jag min ansökan till skkf, och den 19-21/9 går Norway Open av stapeln i Fredrikstad i Norge!

Ett beslut som jag i samråd med min coach/pojkvän, nära och kära har tagit.
Jag är lyckligt lottad som har mina nära och kära bakom mig i min satsning mot scenen. Jag tackar dem för att de finns i mitt liv.

Mot nya mål! :-)
14 weeks out!
Sådär, då var den nyheten officiell.
Feel free to follow, on My Way to the stage in Norway! :-D

Hoppas ni har en härlig start på nya veckan!
PoK/ Trasdockan

No comments: