Thursday, April 1, 2010

Skärtorsdagen är här!

Det är väl idag som påsken verkligen sätter igång? Det käns så iaf...även om jag inte har en minsta påskpryl uppe...

Här hemma blir det snabbt tomt på saker. Igår ägnade jag större delen av dagen åt att packa och även ta ner gardiner i vardagsrummet och tvättstugan.
När jag kom hem från gymmet hade M dessutom tagit ner hyllorna över sängen och matbordet, och alla tavlor, som han sedan körde bort till nya hemmet tillsammans med en del färdigpackade lådor.
Det må vara 1-2 veckor kvar innan vi flyttar, men det käns oerhört skönt att ha så mycket som möjligt gjort innan dess...det är värt att leva i ett tomt hem tills dess ;-)...

Idag är det stort kalas för min mormor som fyller jämnt, så M slutar jobba lite tidigare och efter lunchtid bär det av till Trollhättan där kalaset hålls. Det ska bli skoj att träffa mina kusiner bland annat, som jag inte har träffat sedan innan Tor kom

Smörgåsrån med leverpastej är morgontradition för Tor...medans han väntar på sin gröt som han ska ha om ca 1 timme ;-)...

2 comments:

annett said...

det är farmors kille det (leverpastej) det är så gott och nyttigt. Hälsa mormor om du kommer ihåg

Linda said...

Ska jag göra!